divendres, 10 de juny del 2011

Españistán / Sóc de poble

Entrada doble, per ressenyar les dues últimes lectures que molt amablement ens van deixar ja fa uns dies.



Títol: Españistán : este país se va a la mierda

Autor: Aleix Saló

Editorial: GLENAT EDICIONES

ISBN: 978-84-9947-175-4


Moltes ganes hi havia de llegir el nou llibre d’Aleix Saló (el seu anterior i primer lllibre, “Fills dels 80” em va fer riure i molt). Españistán és un graciós , i contundent alhora , retrat de la situació econòmica i social de l’Espanya actual. Crisis inmobiliaria, social i política, desencantament i corrupció, amb un excel•lent pròleg a càrrec de Mimesacojea. El llibre no és rodó. Personalment penso que comença bé, però de la meitat cap al final estira massa la broma anècdota i perd una mica el "punch" amb les bromes (problemes d’estructura-guió, potser). De totes maneres és més que recomanable. Probablement ja us haurà arribat o haureu vist el vídeo – animació que ha sorgit arran del llibre. Si no és així., visioneu-lo sense perdre més temps.

S’ha de seguir la pista a aquest noi. Apunta maneres de “ninotaire dels grans”.




Títol: Sóc de poble

Autors: Marta Rabadán , Raquel Corcoles

ISBN: 978-84-9947-176-1

Editorial: Surtidas



Probablement és un clar exemple de còmic dirigit a un públic molt concret. Probablement el mateix que llegeix al Juanjo Sáez, i mira sèries com Arròs Covat o Pop Ràpid . En aquest àlbum, les autores analitzen la nova “tribu urbana” dels moderns culturetes,de procedència no urbana. Amb un dibuix desenfadat i desacurat i molt d’humor, traient la punta a estereotips i exagerant situacions, analitzen i radiografien la idiosincràsia d’aquesta nova espècie . En el meu cas l’he trobat divertidíssim. I si, jo confesso: en algunes vinyetes m’he mort de riure i de vergonya alhora (de reconèixer situacions viscudes o a algú del meu entorn en elles. ...Algú ha dit gintònic?...)
Si és que se’ns veu a venir d’una hora lluny...

Ho podeu veure al seu blog.

11 comentaris:

acolostico ha dit...

Buenos tebeos de cosecha local.

Aleix Saló ya tarda en ser fijo del Jueves. Pero es un talento a seguir, que no se nos pierda.

Las Modernas de pueblo han entrado con fuerza, tienen un buen punch. Y también se las puede seguir en El Estafador. Y si no lo siguen todavía por internet no se a que esperan.

Se me ha delantado con esto de comentar tebeos...pero no encuentro el tiempo...

Sonia ha dit...

Interesante. Tengo el vídeo pendiente, a ver si me pongo las pilas con todo lo pendiente ;-)

Sonia ha dit...

Actualización: vídeo visto. Es genial!!!! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=N7P2ExRF3GQ&feature=share

Marta ha dit...

El primer pica la curiositat des que vaig veure el video

Bororo ha dit...

A que no sabies que el meu ultim dire surt a pop rapid...

Anna ha dit...

@acolostico
La gestió del temps... (no, no penso entrar en aquest depriment debat..)

@Zonia
Així m'agrada. Que facis els deures!

@Marta
Apunti, apunti...

@Bororo
Doncs no. No m'ho havies dit! I qui és?
Per cert, saps que ahir vaig estar fent un gintònic amb un dels actors de la sèrie assegut al sofà del costat? (a veure si serà el mateix)

Bororo ha dit...

Si era l'amo del bar... tens rao.

Anna ha dit...

Doncs no. Teniem a l'"albert" (el heavy) al sofà del costat...

Carai...Acostumeu a tenir uns directors molt famosos... :-O

Anònim ha dit...

Sóc de poble! Jo també l'he llegit! Da fet va ser el regal de Sant Jordi d'enguany.

A mi em va agradar i decebre a l'hora. A les primeres planes vaig entendre que la protagonista és una mena de tia super-fashion que està farta dels fans, però al final només és una pobre pringada com nosaltres.

És divertit i enginyós. Jo també em sento una mica identificat, tot i que jo estic orgullós de ser de poble! Pobre Tanit...

Anna ha dit...

@mecatxis

Pobre Tanit? Ui...ves a saber.... potser acabarà sent una "cool hunter" :-D

Nunu ha dit...

Ep!

La Tanit diu que creu que més aviat serà una urbanita revinguda al poble... S'haurà de publicar algun "Sóc de ciutat!" en un futur...